Yoga

Her er der fokus på at alle skal kunne være med, og at alle får glæde af træningen. Humøret er højt og stemningen er hyggelig og uformel. Det er vigtigt for mig at udbrede de fantastiske egenskaber ved yoga på en nærværende og grundig måde. Du behøver ikke at have dyrket yoga før og dit fysiske udgangspunkt er ikke afgørende, da vi vil gennemgå teknikken i øvelserne fra bunden. Desuden vil vi gøre brug af hjælpemidler som blokke og bælter, som er helt fantastiske som støtte eller hvis der er lidt langt ned til tæerne.

Der vil blive undervist i Hatha yoga, som er en udbredt og meget anvendt yogaform, hvor man ønsker at skabe balance i kroppen og som består af de gængse klassiske yogastillinger samt solhilsner. Desuden henter vi inspiration fra Iyengar yoga, hvor man går op i de lige linjer i kroppen og stillingerne. Vi vil hver time have et tema og fokuspunkter i kroppen, det kan f.eks. være: stærk og smidig ryg og mave, skuldre, arme og nakken, gennemgang af hele kroppen eller løsning af spændinger i lænden, baller og ben, samt træning af disse, vi vil lave forberedende øvelser, både styrkende og smidiggørende, åndedrætsøvelser samt balanceøvelser.

Min uddannelse til yogainstruktør løber over 2 år og jeg forventer at blive færdig marts 2017. Dette yoga hold vil danne grundlag for min afsluttende eksamens opgave.

Jeg glæder mig utrolig meget til at se dig på holdet til et forhåbentligt udfordrende og udbytterigt forløb.

Lidt praktisk:

– Anvend gerne et par relativt tætsiddende træningsbukser, løbebukser eller leggins. Desuden bekvem top/t-shirt og mulighed for bare tæer.

– Yoga skal helst udføres på tom mave, så spis ikke et større måltid 2 timer før træningen.

– Sluk mobilen inden vi starter.

– Hvis du en dag er sent på den så lister du bare ind og er med, jeg ligger en måtte klar til dig.

Instruktør Maria Oddershede